Aktiviteter i nærområdet
Elgfestivalen

Annenhvert år braker det løs med Elgfestivalen her i Aremark! Kjente band underholder, og det lokale næringslivet har stands med gode tilbud.
Strømsfoss mølle

Det er lagt ned utallige arbeidstimer og innsats for Mølla opp igjennom årene. 12. august 1995 ble mølla offisielt åpnet for publikum og samme år ble mølla riksmuseum for møller. I samarbeid med norsk møllehistorisk forening er det samlet inn og restaurert mølleutstyr til et levende møllemuseum.
Allsang på grensen

Etter elleve år med innspillinger på historiske Fredriksten festning, har Allsang på Grensen blitt en hyggelig familietradisjon. Hvert år kommer omlag 25.000 - 30.000 publikummere fra hele landet til Halden for å se innspillingene.
MS Brekke

MS Brekke tilbyr deg og dine en fantastisk opplevelse. Vår besettning møter deg i maritim uniform og tar deg med på unik reise gjennom Norges eldste kanalsystem, Haldenkanalen.
Fredriksten festning

En levende historie i over 350 år - fra landets viktigste forsvarsbygg til en av landets mest spektakulære kulturarenaer. Festningen er et yndet turområde, og tilbyr blant annet overnatting og bespisning.
Møllerens hus

Møllerens hus er en gave-, interiør-, og klesbutikk og kafé som ligger i Strømsfoss i Aremark kommune.
Bøensætre husmannsplass

Et unikt eksempel på husmannskulturen i Østfold er Bøensætre i Aremark kommune. En husmannsplass der samspillet mellom natur, dyr og mennesker settes i fokus.
Østfoldbadet

VG kåret Østfoldbadet til beste badeland i Norge i sin store undersøkelse av 10 anlegg i 2001. Fortsatt er Østfoldbadet det eneste badelandet som har fått terningkast 6 av VG.
Daftøland

På Daftöland i norra Bohuslän är varje dag ett äventyr och det finns något för hela familjen. Testa förra årets nyhet Skutan. Här tar du dig an svängar och krön i hög fart - precis som när piratskeppen mötte rullande och mullrande vågor till havs. Utmana höjdrädslan i Storm eller forsa fram på timmerstockar i en fartfylld färd i Silverforsen.
Brekke sluser

Brekke sluser inviterer til en reise i løftehøyde på 27 meter igjennom 4 slusetrapper. Det Europas høyeste slusetrapp og ganske spektakulært. Ved slusene er sommer åpen kiosk, servicehus og kystledshytta, Fløterhytta. Brekke sluser byr også på gjestebrygger, oppe og nede.
Stabburet på Holth

Stabburet på Holth er en gårdsbutikk som holder til på gårdens stabbur. Her selges gave- og interiørartikler, honning, te, eplemost, søte godsaker, egg fra gårdens frittgående glade høner mm. Stabburet på Holth finner du på vestsiden av Aremarksjøen ca 5 km fra Strømsfoss eller ca 9 km fra Skodsberg
Klatring på grensen

Klatring på Grensen er en av Skandinavias største klatreparker. Vi er en prisbelønnet park der du kan klatre høyt og lavt i trærne. Vi har over 230 elementer i 16 spennende løyper, 5 ulike tarzan- hopp, mange zip- lines, låvesuget og låvehoppet. Her vil alle kunne finne utfordringer!
Eventyrfabrikken

Her får alle barn hoppe, leke , støye, springe, pusle og kose seg så mye de vil. Eventyrfabrikken er Europas største innendørs lekeland med klatrestativ, hengebro, krypganger, kjempe baller, kjempe store sklier, ballhav, trampoliner, sykler, hoppeslott, airbazoka samt babyhjørnet for de aller minste.
Leos Lekeland

Leos Lekeland er Nordens største og mest besøkte lekelandkjede: En møteplass for hele familien med fokus på lek og aktivitet.
Rudskogen motorsenter

Raske eventer får du på Rudskogen Motorsenter. Har du lyst til å prøve en skikkelig BMW-racerbil på bane? Eller kanskje sitte på i vår racingriggede BMW M5. Vi har mange muligheter!
Kirkeng Camping & Event

Aremarkveien